• lepsze samopoczucie
  • antydepresyjne działanie
  • jasność myśli
  • uspokaja i klaruje
  • nie uzależnia

cena/jakość: 5/5

Jak się uspokoić i poprawić nastrój bliskiej osobie?

Jak się uspokoić i poprawić nastrój bliskiej osobie?

Osoba, którą kochasz ciągle zmaga się ze złym samopoczuciem i nie możesz już biernie przyglądać się temu, jak cierpi? Jesteś w stanie jej pomóc – wystarczy tak naprawdę tylko odrobina chęci. Istnieje wiele sposobów na to, aby poprawić jej nastrój. Ważne jest jednak to, aby zachować cierpliwość i wytrwałość – nie zawsze zmiany przychodzą od razu.
Spis treści – kliknięcie przeniesie do konkretnego akapitu

Jak się uspokoję, aby być w stanie poprawić nastrój bliskiej mi osobie?

Nie ma nic gorszego dla osoby w depresji niż ciągła krytyka i nieżyczliwe uwagi. Życie z kimś, kto ciągle jest w stanie obniżonego nastroju faktycznie nie jest łatwe, ale tylko próba wczucia się w położenie chorego może przynieść pozytywne skutki. Postaraj się dać do zrozumienia, że zawsze może na Ciebie liczyć i w razie potrzeby się wygadać.

Jednak nie nalegaj. Może się okazać, że czasem w trakcie depresji potrzeba na chwilę zostać samemu, by przemyśleć pewne sprawy. Delikatność i wyczucie są więc najważniejsze. Tym co może poprawić nastrój jest właśnie poczucie bezwarunkowej akceptacji – bez względu na okoliczności.


Jak poprawić sobie nastrój przez okazywanie czułości bliskim?

Nie tylko bliskość emocjonalna, ale również fizyczna pozwala zapobiec i zmniejszyć objawy depresji. Dlatego nie zapominajcie zwłaszcza o przytulaniu się i pocałunkach. Nie zaprzestawajcie również współżycia ze sobą tylko dlatego, że jedna ze stron jest obecnie w gorszym samopoczuciu.

Jak poprawić sobie nastrój, a przy okazji drugiej osobie? Przede wszystkim okazujcie sobie nawzajem szacunek i skupcie się na zaspokajaniu potrzeb drugiej osoby. Szanujcie swoją wrażliwość i niczego nie narzucajcie.

Co może poprawić nastrój bliskim? Wspólny relaks

Często w trakcie depresji obie strony zaczynają tracić nerwy. Zaburzeniu temu mogą towarzyszyć liczne objawy somatyczne, które ciężko zrozumieć postronnej osobie. Istnieje nawet ryzyko, że nabiorą one charakteru paniki. Dlatego nie można zapominać o systematycznej relaksacji. Kolacja przy świecach, aromatyczna kąpiel, medytacja, joga, odprężający masaż. Spróbujcie tych wszystkich sposobów, a na pewno znajdziecie najlepszy dla siebie sposób na to, jak się uspokoić.


Świeże powietrze odpowiedzią jak poprawić nastrój w depresji

Nic nic przynosi takiego ukojenia w stanach obniżonego samopoczucia jak kontakt z przyrodą. Wybierzcie się do lasu, przytulajcie drzewa, wsłuchujcie się w śpiew ptaków, zbierajcie runo leśne. Szybko odnajdziecie ukojenie od stresu codziennego dnia.

Szukajcie miejsc z dala od tłumów ludzi, dzięki czemu zdołacie się wyciszyć i poukładać w głowie nierozwiązane sprawy. Nie ma lepszej odpowiedzi na pytanie o to, jak poprawić nastrój w depresji niż spędzanie czasu na łonie natury.

Wspólnie przyglądajcie się radości dzieci

Większość dorosłych osób zatraciła naturalną zdolność dziecka do spontanicznej radości. Najmłodsi nie potrzebują specjalnych powodów do tego, aby się śmiać. Każdy dzień jest dobrą ku temu okazją. Dlatego warto pójść w miejsce, gdzie znajdują się małe dzieci – np. w okolice przedszkola czy placu zabaw.

Zobaczcie ile w tych młodych istotach jest szczęścia i ochoty do życia. Nie wstydźcie się dołączyć razem z nimi do wspólnej zabawy. Wejdźcie na karuzelę, budujcie zamki z piasku, bawcie się w chowanego. Co z tego, że nie wypada? Skoro można sobie dzięki temu poprawić nastrój, to jaki jest sens przejmować się czyjąś opinią?

Źródła:
  1. Psychopatologia wieku dziecięcego, Daniel Marcelli, Elsevier Health Sciences, 2013, ISBN: 8376098683, 9788376098685
  2. Zabawy na uspokojenie: odpre̜żaja̜ce zabawy dla dzieci ze szkoły podstawowej, Irene FlemmingJürgen Fritz, Magdalena Jałowiec-Sawicka, Wydawn. Jedność, 2001, ISBN: 8372241163, 9788372241160

7 Odpowiedzi do Jak się uspokoić i poprawić nastrój bliskiej osobie?

  1. Boghdan pisze:

    Najważniejsze w takich sytuacjach jest po prostu bycie wsparciem. Każdy potrzebuje podpory, na którą będzie mógł liczyć.

  2. Kaja pisze:

    Odkąd mój brat Michał przeszedł załamanie nerwowe, bardzo bałam się, że może popaść także w depresję. Ze strachu praktycznie odwiedzałam go codziennie i starałam się go wspierać w gorszych momentach. Jednak moja obecność nie była wystarczająca i mimo wszystko wybrał się do lekarza, żeby wspomógł go farmakologicznie. Trochę byłam zaskoczona, że wrócił od lekarza z zaleceniem wykupienia sobie jakiegoś naturalnego suplementu, a nie np. mocnych antydepresantów. Jestem jednak zadowolona, że tak się stało, bo jego samopoczucie zmieniło się o 180 stopni.
    Także jak widzicie, nie wszystko kręci się w okół silnych leków. Niektóre z nich są w pełni naturalne. Polecam zapytać lekarza, czy neuromood nie będzie lepszym wyjściem.

  3. lila<3 pisze:

    Zgadzam się z tym artykułem. Obecność drzew, przyrody i ogólnie roślinności jest bardzo kojące. Szczególnie, gdy mamy naprawdę wysokie temperatury latem i wtedy bardzo łatwo o zasłabnięcie. Natura pomaga to przetrwać!

    • Cherrie2 pisze:

      Sama prawda! Dobrze, że z darów natury można też korzystać w inny sposób np. biorąc kapsułki z naturalnymi ekstraktami, które działają kojąco.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

sześćdziesiąt − 55 =