Problemy z koncentracją związany ze stresem, zobacz jak poprawić koncentrację

problemy z koncentracją w pracy

Cierpisz na problemy z koncentracją? Chcesz się dowiedzieć, jak wygląda możliwe ćwiczenie koncentracji? A może zastanawiasz się skąd wziął się u Ciebie ten problem i jak mu zaradzić? Czy istnieją tabletki na koncentrację? Podpowiadamy jak poprawić koncentrację, kiedy ta jest zaburzona przez problemy ze stresem!

Skąd się biorą problemy z koncentracją?

Uznaje się, że na problem z koncentracją najczęściej dotyczy osób młodych. Zazwyczaj jest to związane z trybem życia, który prowadzą: pośpiech, nadmiar obowiązków, niedobór snu, zbyt dużo zadań, rosnące wymagania zawodowe. To wszystko może mieć wpływ na pojawienie się kłopotów ze skupieniem. Generalnie jednak przyczyny tego problemu są złożone i zwykle występują wspólnie. Do najczęściej występujących czynników zalicza się przede wszystkim:

  • życie w stresie i napięciu,
  • przemęczeni,
  • niewłaściwy styl uczenia się
  • nieodpowiednią dietę (bez kwasów tłuszczowych omega 3),
  • przeżywanie intensywnych emocji,
  • przemęczenie,
  • problemy ze snem, zwłaszcza bezsenność i niedosypianie,
  • niedożywienie,
  • problemy zdrowotne, np. nadciśnienie.

Niestety ogromnym znakiem naszych czasów jest ciągły pośpiech, który skutkuje życiem w stresie, przewlekłym zmęczeniem i powoduje właśnie zaburzenia koncnetracji. Nie znajdujemy czasu na tak potrzebny nam odpoczynek i relaks, a tu skutkuje występowaniem późniejszych problemów z koncentracją. Na trudności z koncentracją myśli wpływają także błahe sprawy, takie jak nadmierny hałas, włączony telewizor podczas pracy, pracujące radio itp.

Jeśli nie dbamy o regularne wysypianie się, to również nie powinno nas dziwić, że ten problem nas dotyczy. Zbyt wczesne lub zbyt późne wybudzanie się także ma wpływ na brak koncentracji.

Jak poprawić koncentrację? Na co zwrócić uwagę?

Czy poprawa koncentracji jest możliwa? Czy istnieją jakieś sposoby na koncentrację? Oczywiście, że tak. Przede wszystkim powinniśmy zadbać o komfort i higienę naszego codziennego życia. Na co szczególnie należy położyć nacisk?

  • Na początek powinniśmy bezwzględnie zadbać o nasz sen. Powinniśmy kłaść się codziennie o tej samej porze; przed snem warto się wyciszyć i nie ulegać intensywnym emocjom. W przypadku poważnych problemów z zasypianiem należy skontaktować się z lekarzem.
  • Oprócz snu koniecznie powinniśmy zmienić dietę na bogatszą w kwasy omega-3, owoce oraz warzywa.
  • Nie zapominajmy o codziennej dawce potrzebnej aktywności fizycznej.
  • Pamiętajmy też, że spożywanie 1,5 litra wody dziennie pomaga na problemy z koncentracją.
  • Bardzo ważny jest także codzienny wypoczynek, relaks – wybierzmy najbardziej odpowiednią dla nas metodę i ją stosujmy.

Ćwiczenia na koncentrację i poprawę skupienia

A jak ćwiczyć koncentrację? Jeśli chodzi o ćwiczenia na koncentrację, to warto:

  • grać w różnego rodzaju gry logiczne,
  • rozwiązywać krzyżówki,
  • łamigłówki,
  • uczyć się regularnie języków obcych.

Pomocne są także kształcące podróże i nabywanie nowych umiejętności. Trening koncentracji nie jest trudny i powinien być dla nas przyjemnością, odskocznią od pracy i codziennych obowiązków. Bądźmy konsekwentni w działaniu.

Tabletki i leki na koncentrację

Czy istnieją skuteczne suplementy na koncentrację albo zioła na koncentrację? Oprócz spożywania witamin na koncentrację, jak np. tran w kapsułkach, można również spróbować specjalistycznych tabletek na koncentrację. Jednym z takich leków jest preparat Neuromood, który zawiera wyciągi z naturalnych składników. Wpływa on na poprawę naszego samopoczucia, polepsza nastrój i skutecznie poprawia koncentrację. Jest bogaty w kwasy omega-3 i witaminę B6. Można także spróbować leków dostępnych w aptece bez recepty. Jeśli to wszystko okaże się za mało skuteczne, wówczas powinniśmy się skontaktować ze specjalistą, który pokieruje dalszym leczeniem i dobierze odpowiednie tabletki na koncentrację. Czasem wystarczą witaminy na koncentrację, a w niektórych przypadkach konieczne jest zażywanie leków na receptę, bo trudności w skupieniu mają swoje źródło w poważnej chorobie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *